Berzeliusdagarna

Nu vart det ett tagsedan! Jag tänkte berätta lite om stockholmshelgen. Bilder kommer dock sen. Min mobil funkar av någon anledning inte och har inte fått bilderna från de andra, men det kommer :)

Jag hade det i alla fall riktigt kul. Tåget gick 06.15 på fredag morgon, lite jobbigt med tanke på hur förkyld jag var. Väl framme så la vi in vår packning på centralen och hoppade på tunnelbanan mot universitetet där vi träffade alla de andra 300 stipendiaterna. Under dagen hölls de en hel del intressanta föreläsningar om mestadels kemi, biokemi. MATEN VAR SJUKT GOD! höhö. kändes som vi blev iproppade mat hela tiden. Men vem tackar nej till det;)?

I mellan föreläsnignarna fanns de personer från de olika tekniska högskolorna där, lite tipspromenader m.m.
Kring 14.30 på fredagen var föreläsningarna slut. Då skulle vi ta oss till hotellet (First Hotel Amaranten) som låg alldeles i närheten vid centralen. Då hade man ingen aning om vem man skulle få dela rum med. Jag fick bo med en snäll tjej från Gävle:).

På kvällen blev det festmiddag med alla i en sjukt fiin lokal!!! Verkligen asfin, massa kristallkronor och shitt. Eftersom att det stod valfri klädsel på brevet vi hade fått hemskickat så hade man väl inte riktigt förväntat sig det. Vissa var verkligen uppklädda. Men det var rätt blandat. Den kvällen var trevlig, och maten kan man ju verkligen inte klaga på! Sjukt god buffé. Efteråt åkte jag runt med lite folk jag träffat. Först tog vi tunnelbanan till centralen, ångrade oss därefter och tänkte hitta någon bar i gamla stan. Väl där ångrade vi oss och tänkte åka till hotellets bar, men när vi väl var framme där igen var vi så pass trötta att vi drog upp på vårt rum ist. haha, vadå trött efter en så lång dag som började vi 5? Och vi skulle dessutom upp 7 dagen efter.

Hotellfrukost kan man verkligen inte klaga på!! Mums så gott det  va:). Idag fortsatta föreläsningarna, himla intressant. När dagen var slut där så åkte jag in till stan med några för att fördriva tiden medan vi väntade på tåget. Jag och Stina, en tjej från borlänge, trallade runt på stan i några timmar innan tåget gick hem kring sextiden..

När jag kom hem var jag trött som en apa åkte ändå iväg på en gång. Höhöh... Nu sitter jag på kristine och har svenska C. I eftermiddag blir det plugg som fan :(! Jag är iaf nästan frisk nu! ha det bra alla!

Kommentarer
Postat av: Signe

Rödbrunt blev det :)

2010-02-08 @ 17:38:38
URL: http://miinisiigne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0