Desperate of Money!

Sitter här och räknar på hur mkt jag tjänat i sommar. jobba ca 2 veckor nu, jobbar ju bara 4 timmarom dagen men ändå tjänat kring 6000 redan. det är nice. å andra sidan blir det inte lika mkt övertid nu när jag kommit in i de... idag blev de till och med mindre. får låta bli att skynda med posten i fortsättningen XD... Jobbar ju även på friskis lite. Så igår blev de 400 kr extra bara för de. och kommer väl ändå jobba ca 10 ggr i sommar där. Skulle nästan kunna tänka mig ngt helgjobb också. haha. behöver så mkt som möjligt om ajg ska dra till australien i höst. men känns ändå bra för nu kommer man förhoppningsvis kunna få jobb på posten nästa sommar också:).
Någon som vet hur de går till med skatt ? Snälla hör av er! behöver veta!

Ska ner på stan en liten sväng snart. men ska absolut inte spendera pengar. Min plan är att handla lite smycken, har ju faktiskt till godokvitto där sen studenten på 540 kr. ja, jag vet jag kunde haft de pengarna på banken ist om det inte vore för att jag inte hann lämna tillbaka sakerna, men men. Ska försöka fixa ett halsband så jag kan skicka till Antonia :D<3. Sen har jag även råkat sett världens finaste somriga linne på Gina. Jag vill ha! Ska försöka sno mammas tillgodokvitto om jag lyckas :o Nej men faktiskt, jag måste verkligen spara så mycket som möjligt nu. Svårt när man heter hanna. Vill även köpa blondspray, mitt hår e lite för mörkt fortfarande, vill ha lite ljusare. Någon som vet ngt bra:)? Kan faktiskt tipsa om de om ni vill ha ljusare hår, de va så jag blev blond för första gången, och det såg faktiskt riktigt naturligt ut innan jag började färga de ca 1 år senare. heeh.

Livet rullar på och jag har blivit brun som en neger? Nej men nästan :). Mycket sol och bad på sistone. Och till och med jag tycker det är riktigt skönt i vattnet. ca 24 grader :) På sommaren är det verkligen underbart att bo vid sjön! Nya grannar har vi fått också, små och söta:) haha..

Idag när jag satt i postisbilen hörde jag "Jag går och fiskar" på radion. Så mycket studenminnen! Blev nästan lite ledsen(a). SJälvklart sjöng jag med men med " Vi tar studenten"... Kommer aldrig glömma! Bara för de tänker jag ladda upp lite studentbilder! Hade vart kul att hänga med några av er ut igår. Men jobbar man så gör man :((





Underbar vecka att alltid minnas :)<3

Kommentarer
Postat av: maria

du måste jämka, så att dom inte drar för mycket skatt. men jag vet inte hur det går till xD, ska ordna det själv i helgen. schwarzkopf blondspray är bra btw. puss!

2010-07-08 @ 20:12:21
URL: http://makarone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0