En insikt i hannas liv som backpacker

Ja nu tankte jag da beratta lite om mina daliga sidor som backpacker. Kom att tanka pa idag hur mycket saker jag verkligen har samlat pa mig, bara sedan jag kom till perth.

Nya inhandlade klader fran perth:
6 nya linnen.
2 nya tsirtar.
1 ny tunika.
1 ny zip hoodie.
1 par nya jeans
2 par nya shorts.

sammanlagt pris : 235 dollar.

Inte sarskilt dyrt med tanke pa hur mkt klader det ar (ca 1500kr) och da ar de mesta dyra marken. sa ja. kortfattat : Australien har sjukt snygga och billigare klader an i sverige.

Matvanor:
Hahha dom ar inte de basta. men kommer undan relativt billigt eftersom att jag nastan varje dag far graits middag fran cafeet. dock marker jag nu over pask hur mkt tid man har over till att kopa goda saker och tid till att endast slosa pengar. Igar at jag tillexempel pa Subway till Lunch och Pizza till kvallsmat. Och nu sitter jag har och dricker cola och kakor till middag. Hahah. Bra hanna! Och innan middagen stannade jag Peter och hans tva tyska kompisar vid woolis och kopte 18 munkar for 7 dollar. hahaha.. usch jag mar seriost illa nu!!!


Gardagen var bra. Tror jag skrev att jag akte till stranden. Ah jag bara sa alskar att bada i alla stora vagor. Vet ni hur underbart vackert det ar att se det gigantiska havet framfor sig och vilken haftig kansla det ar nar vagorna anfaller en? Strommarna och vagorna ar sa starka att man inte har en chans att sta emot dem. Sa fort dom traffar en sa dras man med och flyger runt under vattnet. Det dar pirret i magen som man far sekunden innan vagen traffar en, vilken kansla!!Man kanner sig sa liten och maktlos. For 2 veckorsedan simmade och simmade jag i ca 20 minuter utan att komma ett dugg narmare stranden. Jag hade hamnat i en rip. Da inser man hur farligt havet kan vara, farligt men oj vilken kansla nar man traffas av vagorna.

Pa kvallen blev de nagra ol innan sangen omfamnade mig. Udda kvall minst sagt. Och idag drog jag peter katharina och de tva andra tyskarna till stranden och darefter harbour town. Bra bra dag! Solbrand hanna. negerhanna. heeh. Jag katharina och Maria kanske koper en bil om ca 3 veckor nu. vi pratade mer om det idag. Vi far se :))

skypade just med niklas sa i helgen blir det nog bbq och poolparty i hans hus pa farmen, det blir jattekul:D!!!!!

jag och en av mina favorittjejer! Hur snall som helst!!!

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0